Podkova mezi setrvačníky klikového hřídele
Podkova mezi setrvačníky klikového hřídele
Při ladění motoru se často používá takzvaná podkova, která se vkládá mezi setrvačníky klikového hřídele. Podkova vyplní "škodlivý" prostor mezi setrvačníky klikového hřídele a to má dobrý vliv na spodní kompresi, spotřebu a celkově to má kladný vliv na plnění motoru a jeho charakter.
Vyrábí se obvykle z hliníku, ale když není, tak se může vyrobit i ze železa, popřípadě silonu. Kruh nejprve vysoustružíte a teprv pak vypilujete otvor pro průchod ojnice. Ten rači prořízněte menší a po zkušebním vsazení do bloku motoru dopilujte.
Na výkrese má sice kruh přesah 2 desetiny mm, aby v bloku držela, ale tenhle přesah Vám nezajistí, že tam bude pevně držet. Proto se do potkovy často navrtávají dírky a do bloku se zakolíkuje. Záleží na Vás.
Při montáži si podkovu vložte mezi setrvačníky klikovky a dávejte ji tam společně s ní.
Neočekávejte od této úpravy zázraky, ale jestliže se pouštíte do větších úprav motoru, tak by to nemělo chybět.